Twój zakres obowiązków:
- Dekretowanie i księgowanie dokumentów oraz ich weryfikacja pod względem rachunkowym i podatkowym
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz rozliczanie inwestycji w majątku trwałym zgodnie z wymogami rachunkowości lokalnej i grupowej oraz przepisami prawa podatkowego
- Naliczanie amortyzacji i sporządzanie planów amortyzacji
- Rozliczanie inwentaryzacji
- Przygotowywanie płatności bankowych
- Bieżąca kontrola zapisów księgowych; potwierdzanie i uzgadnianie sald z kontrahentami
- Księgowanie i wyliczanie rezerw oraz rozliczeń międzyokresowych kosztów
- Udział w przygotowaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych, plików JPK i innych informacji na potrzeby wewnętrzne i zewnętrze (NBP, GUS, banki)
- Aktywne uczestniczenie w pracach związanych z badaniem sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów w obszarze ewidencji śt i wnip
- Przygotowywanie danych i zestawień do comiesięcznych raportów grupowych
- Przygotowywanie dokumentów niezbędnych podczas przeprowadzanych w spółce kontroli przez US, inne instytucje oraz kontrolerów wewnętrznych, w zakresie wykonywanych obowiązków
- Współpraca przy aktualizacji procedur i instrukcji księgowych
- Optymalizacja procesów księgowych, obiegu dokumentów oraz współpraca z innymi działami w celu zapewnienia właściwego przepływu informacji