Polityka prywatności 2024

Privacy Policy 2024


Niniejszy dokument zawiera informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych przez

Ramirent S.A. z siedzibą w Szczecinie, ul. Świerczewska 3, 71-066 Szczecin

(dalej: „Spółka”) w związku z korzystaniem z usług dostępnych na stronie internetowej Ramirent.pl (dalej: „Strona”), a także w związku z nawiązywaniem lub utrzymywaniem kontaktów ze Spółką za pośrednictwem innych kanałów komunikacji, w tym poczty e-mail, połączeń telefonicznych lub tradycyjnej korespondencji pocztowej.

Informujemy, w Spółce został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres email: prywatnosc@ramirent.pl

Warunki przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO” lub „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych”) informujemy, że:

1. Administratorem osobowych jest Ramirent S.A. z siedzibą w Szczecinie, ul. Świerczewska 3, 71-066 Szczecin (zwana dalej także „Administratorem”).

2. Przestrzeganie zasad ochrony danych nadzoruje wyznaczony u Administratora Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez mail: prywatnosc@ramirent.pl 

3. Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:

Cel przetwarzania danychPodstawa prawna przetwarzania danych
Prowadzenie postępowania rekrutacyjnego na stanowisko wskazane w ogłoszeniu, kontakt z wybranymi kandydatamiart. 6 ust. 1 lit. a) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (zgoda – wyrażona poprzez wyraźne działanie potwierdzające tj. przesłanie dokumentów aplikacyjnych) w przypadku przekazania przez kandydata szerszego zakresu danych niż jest to wskazane w przepisach prawa art. 6 ust. 1 lit. b) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy)
Wykorzystywanie złożonych
dokumentów aplikacyjnych na potrzeby
przyszłych rekrutacji

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny)

art. 6 ust. 1 lit. a) Ogólnego rozporządzenia o
ochronie danych (zgoda)

Składanie i realizacja zamówień na
Stronie, a także podejmowanie
czynności zmierzających do zawarcia
umowy

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (podjęcie działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą, przed
zawarciem umowy oraz realizacja umowy) – w
odniesieniu do zamawiającego

art. 6 ust. 1 lit f) RODO (prawnie uzasadniony
interes – kontakt z osobami składającymi
zamówienie w imieniu zmawiającego) - w
odniesieniu do osób występujących w imieniu
zamawiającego

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarcie oraz realizacja
umowy) – w odniesieniu do stron umowy np.
klienta, dostawcy

Zawieranie i realizacja umów o współpracyart. 6 ust. 1 lit f) RODO (prawnie uzasadniony
interes Administratora – zapewnienie kontaktu z
osobami realizujący umowę lub zamówienie) - w
odniesieniu do przedstawicieli, osób
odpowiedzialnych za realizację umowy (osoby
kontaktowe po stronie klienta, dostawcy)
Podjęcie działań w celu rozpatrzenia
zgłoszonej awarii / reklamacji.
art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (podjęcie działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą, przed
zawarciem umowy oraz realizacja umowy) – w
odniesieniu do zamawiającego
 art. 6 ust. 1 lit. c) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (obowiązek prawny)
 art. 6 ust. 1 lit f) RODO (prawnie uzasadniony interes – kontakt z osobami składającymi reklamacje w imieniu zmawiającego) - w odniesieniu do osób występujących w imieniu zamawiającego
Przyjmowanie zapytań i udzielanie odpowiedzi (za pośrednictwem formularza dostępnego na Stronie lub poprzez kontakt email, telefoniczny, pocztowy)art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – zapewnienie kontaktu z Administratorem, przyjmowanie zapytań dotyczących oferowanych przez niego towarów i/lub usług oraz udzielenie odpowiedzi
Prowadzenie działań promocyjno-marketingowych, w tym za pośrednictwem narzędzi komunikacji elektronicznej (np. email). Wybrane formy komunikacji takie jak np. wysyłanie newsletterów mogą wymagać uzyskania dodatkowej zgody na podstawie odrębnych przepisów prawa.art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – marketing bezpośredni własnych usług),

Prowadzenie działań analitycznych i statystycznych dotyczących aktywności użytkowników na Stronie za pośrednictwem cookies lub innych podobnych technologii. Instalowanie plików cookies w tym celu może wymagać uzyskania dodatkowej Pani/Pana zgody na podstawie odrębnych przepisów prawa.

Dochodzenie roszczeń oraz podjęcie działań w związku z procesem windykacji należności, a także obrona przez roszczeniami

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – prowadzenie działań analitycznych i statystycznych dotyczących Strony w celu rozwoju i udoskonalania usług

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – ustalanie, dochodzenie roszczeń, podejmowanie działań o charakterze windykacyjnym, obrona przed roszczeniami)


4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w szczególności obsługę informatyczną, marketingową, a także dostawcy hostingu, systemów informatycznych, firmy kurierskie, księgowe, prawnicze. Odbiorcami Państwa danych mogą być także podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.

5. W przypadku, gdy jest Pani/Pan przedstawicielem Naszego klienta (zamawiającego) lub dostawcy Administrator przetwarzać będzie Pani/Pana dane kontaktowe (np. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, stanowisko służbowe) w związku z realizowaną współpracą lub w celu jej nawiązania. W przypadku, gdy danych tych nie pozyskaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana, otrzymaliśmy je od Naszego klienta lub dostawcy którego jest Pani/Pan przedstawicielem.

6. Okresy przechowywania danych osobowych Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od celu przetwarzania, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:
     1) Dane osobowe kandydatów do pracy będą przechowywane:
          a) do momentu zakończenia procesu rekrutacji na wskazane w ogłoszeniu stanowisko;
          b) w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych na potrzeby przyszłych rekrutacji prowadzonych przez Administratora - do momentu wycofania tej zgody.
          c) Po wskazanym wyżej okresie, dane osobowe przechowywane będą przez czas, jaki właściwe przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
     2) Dane osobowe Kontrahentów będą przechowywane przez okres realizacji umowy o współpracę, a po tym okresie przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
     3) Dane osobowe Klientów będą przechowywane przez:
          a) okres realizacji umowy o współpracę – w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji umowy o współpracę,
          b) okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku przetwarzania danych w celu obsługi procesu składanych reklamacji,
          c) do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym;
          d) do momentu wniesienia przez sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
          e) po okresach wskazanych w pkt a) - d) przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
     4) Dane osobowe osób kontaktowych i użytkowników strony będą przechowywane przez:
          a) do momentu wycofania zgody - w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
          b) do momentu skutecznego wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, Po wskazanym wyżej okresie dane osobowe będą archiwizowane przez czas, w którym właściwe przepisy prawa nakazują przechowywanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, a następnie będą usuwane lub anonimizowane.

7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa:
     • prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych,
     • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - w przypadku gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu i na warunkach określonych w przepisach Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
     • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

8. Wszystkie wskazane wyżej prawa mają zastosowanie w zakresie wynikającym z przepisów Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Powyższe prawa można realizować poprzez wysłanie wniosku na adres siedziby Administratora lub w przypadku kontaktu drogą email, na adres: prywatnosc@ramirent.pl 

9. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w przypadku, gdy obowiązek taki wynika z przepisów ustawy o rachunkowości oraz przepisów prawa podatkowego (w zakresie wystawiania dokumentów księgowych i ich przechowywania). Podanie danych na potrzeby realizacji pozostałych celów (opisanych w pkt. 3) jest dobrowolne, lecz może okazać się niezbędne do ich realizacji tj. udzielania odpowiedzi na zapytanie, zamówienia usługi, zawarcia i realizacji umowy lub skorzystania ze Strony.